Časovi violončela Beograd – neizostavni deo naše Muzičke škole!
Tople baritonske i svetle tenorske boje zvuka violončela već vekovima inspirišu kompozitore i izvođače da svoje stvaralaštvo posvete baš ovom instrumentu.
Violončelo je direktan naslednik barokne viole da gambe. Od XVIII veka na ovamo predstavlja jedan od instrumenata za koji je pisano najviše literature. Istovremeno, on je i standardni orkestarski instrument.
U tekstu koji sledi, pokušaćemo da vam dočaramo kako se violončelo uči u našoj školi i zašto je važno imati pravu podršku na ovom putu.
Časovi violončela Beograd – program u muzičkoj školi Eva Music
Program violončela baziran je na klasičnoj muzici koja se radi po međunarodno priznatom ABRSM metodu. Ovaj sistem je najstariji i najrasprostranjeniji sistem u svetu po kome u svetu polaznici svih uzrasta polažu ispite u gotovo 100 zemalja sveta.
O njemu smo pisali u više naših tekstova: o samom sistemu, o razlici u odnosu na nacionalni program, kao i o primeni ove diplome u svetu.
Priprema za ABRSM ispite se radi sa jednim nastavnikom koji sa polaznicima radi sve elemente ispita. Delovi ispita su: skale, tri kompozicije različitih epoha, kao i čitanje s lista i slušni test.
Ovaj program obuhvata rad na tehnici, kompozicijama i muzičkoj estetici. U njega je uključen i rad na muzičkoj teoriji, a kroz čitanje s lista i slušni test se rade i elementi solfeđa.
Časovi violončela Beograd – Individualan pristup
Ono što je najvažniji deo našeg pedagoškog rada je – individualni pristup. To znači da smo uvek spremni da se polazniku prilagodimo sa stanovišta uzrasta, zrelosti, psihičkog sklopa ili radnih navika.
Naš cilj je jasan – preneti znanje, a naši nastavnici u tome vide ispunjenje svog pedagoškog cilja.
Zbog toga veliku pažnju posvećujemo stvaranju lične veze sa učenikom i radu na spoljašnjoj motivaciji.
Ovo je naročito važno u mlađem uzrastu, kada unutrašnja motivacija nije stabilna i uvek potreban dodatan podstrek. Bilo da je u pitanju nedostatak radnih navika ili rad na samoj pažnji polaznika, naši nastavnici su uvek tu da otkriju uzrok.
Rad na rešavanju uzroka nije uvek lak ni brz ali uz strpljenje i dobru saradnju sa roditeljima većina problema može da se prevaziđe.
Klavirski saradnik
U nastavu je i redovno uključen i klavirski saradnik – korepetitor. Bez podrške pijaniste, rad na nastavi ne bi bio potpun. Pratnja koja se nalazi u klavirskoj deonici upotpunjuje melodiju violončela. A polaznici dobijaju značajnu podršku u sviranju.
Uz to su uvek značajni komentari i interakcija koja se na nastavi dobija kada je uključen još jedan nastavnik.
Časovi violončela Beograd – Kome su namenjeni?
Časovi violončela namenjeni su svim polaznicima starijim od 7 godina. Violončelo, kao i svi ostali gudački instrumenti se izrađuje u više veličina u odnosu na uzrast. Zahvaljujući tome i najmlađi polaznici mogu učestvovati u nastavi.
Na sličan način, u našoj školi imamo razvijen sistem programa za odrasle. Oni koji maštaju o violončelu dugo ili su možda napravili veliku pauzu mogu da nam se pridruže i uživaju u svom omiljenom instrumentu.
Online časovi violončela
Online nastavu u Međunarodnoj muzičkoj školi „Eva Music“ započeli smo tokom pandemije. Pored naših redovnih učenika koji su bili usmereni na ovaj vid nastave dobili smo i brojne polaznike širom sveta.
Naši nastavnici su zahvaljujući tome stekli veliko iskustvo i razvili najbolje nastavničke tehnike za učenje na daljinu.
Učenje na daljinu nije rezervisano samo za one koji žive van Beograda. Često se dešava da čak i polaznici koji imaju nastavu uživo zbog različitih razloga nastavu povremeno pohađaju online.
Jedini preduslov za online nastavu je da posedujete instrument kod kuće.
Javni nastupi i koncerti – sastavni deo nastave violončela u našoj školi
U našoj školi najvažniji događaji u toku školske godine su koncerti. To je prilika da se družimo, ispratimo međusoban napredak i razmenimo energiju sa publikom.
Organizujemo četiri uživo i četiri online koncerta godišnje jer smatramo da svi polaznici trebaju da dobiju priliku da nastupe javno. U tome vidimo osnovni smisao bavljenja muzikom i najbolji podsticaj za rad.
Časovi violončela Beograd – Kako da se prijavim?
Na časove violončela se možete prijaviti na info@evamusic.rs ili na brojeve telefona: +381654499727 ili +38163558517.
Za one koji žele da znaju više – nekoliko reči o violončelu
Violončelo je približno dvaput većih dimanzija od violine, a obod mu je srazmerno i širi. Usled toga se, nužno, drugačije i drži pri sviranju. Violončelo se drži među nogama, oslonjeno na kolena, a posebnom nožicom na pod.
Samim tim je različit i položaj svirača prema instrumentu, što se odražava naročito u tehnici leve ruke: Ona može cela uključujući i palac, da se popne na hvatnik, pri čemu pritisak na žice palcem čini veštačko sedlo i oslonac ostalim prstima. TAko su mogući i veliki intervalski zahvati, olakšano je zalaženje u visoke pozicije i omogućeno izvođenje veštačkih flažoleta.
Inače je menzura ovde, naravno, još veća nego kod violine: bez pomoći palca prsti mogu da zahvate najviše veliku tercu na jednoj žici, odnosno malu seprimu na dve susedne.
Kako se štimuje violončelo?
Četiri žice violončela se štimuju za oktavu naniže od žica violine: na tonove a-d-G-C tako da je već instrument dubokog, basovskog registra, pa mu je i osnovni ključ – basov. Međutim, zahvaljujući spomenutim mogućnostima leve ruke, koja može ići do kraja hvatnika, pa i dalje, tonski opseg je čak i u orkestarskom sviranju srazmerno velik-približno do a2, tako da se u notaciji moraju primeniti i drugi ključevi: pravenstveno tenorski-ključ, a za najviši registar i violinski.
Dugačke i deblje žice, kao i veliki rezonator, čine zvuk violončela punim i bogatim, a najvišoj, A-žici on može biti i veoma prodoran i raskošno raspevan. Ovo naročito dolaci do izražaja u muzici romantičnog stila, pa i samom instrumentu daje naglašeno takvo obeležje, uz osnovni ozbiljan i muževan karakter; ipak njemu je dostupan i znan virtuozitet, koji ne zaostaje mnogo za violinskim.
Violončelo je nastalo primenom oblika violine na staru violu da gamba. Najstariji sačuvani primerci potiču iz 16. veka, izrađeni u porodici Amati, ali se još tokom 17. veka veza sa starim violama održava u katkad većem broju žica (do 6) i u štimovanju (delimično po kvartama).
Tekst „Za one koji žele da znaju više – nekoliko reči o violončelu“ preuzet je sa ovog izvora.