U ovom trenutku, polaznici koji pohađaju online časove u našoj muzičkoj školi dolaze iz sledećih zemalja:
- Amerika
- Australija
- Engleska
- Škotska
- Nemačka
- Švajcarska
- Belgija
- Francuska
- Turska
- Republika Srpska
Pandemija nam je pokazala da mnoge stvari možemo da radimo i od kuće. Online časovi instrumenata su jedni od njih. U našoj školi je u periodu od marta do juna nastava bila većinski online i besprekorno je funkcionisala.
Najponosniji smo na naše online koncerte na kojima su nastupala i deca i odrasli, dok neki od njih u tom trenutku nisu ni bili u Srbiji. Sa druge strane, publika nas je slušala iz čak desetak zemalja širom sveta.
Nakon ovog intenzivnog tromesečnog iskustva sa online časovima, osetili smo potrebu da sa vama podelimo naša iskustva kako bi vam pomogli da se odlučite za njih.
Naime, uz standardne online časove koje smo držali našim đacima koji su bili u Beogradu, u periodu pandemije pridružili su nam se i đaci koji žive u drugim zemljama. Uz razvijene nastavničke tehnike online nastave shvatili smo da ova nastava uz dobru organizaciju može biti veoma dobra zamena nastavi uživo.
Pročitajte sve o našem iskustvu sa online časovima i postanite deo naše škole, gde god da se nalazite. Možda će vašoj deci značiti nastava muzike na maternjem jeziku, a sve to uz mogućnost da polažu međunarodno priznate ispite.
Online časovi u Prvoj međunarodnoj muzičkoj školi „Eva“
Postoje brojne predrasude koje smo i sami imali pre ovog iskustva. Neke od njih su:
- tokom online časova nije moguće ostvariti dobar kontakt sa učenikom,
- online časovi nisu dovoljno efikasni, te zbog toga
- deca brzo izgube motivaciju i
- javlja se mogućnost od odustajanja
Nakon prvih časova koji su proticali nesmetano, a posle otprilike pola meseca, došlo je do prirodnog zasićenja ovakvom vrstom nastave. Ispostavilo se da su sve naše pretpostavke u manjoj ili većoj meri bile tačne.
Sa mlađim đacima je bilo nešto teže nego sa starijima ali su problemi bili donekle slični.
Kako prevazići nedostatke online časova?
Kada držimo standardni čas, u učionici, mnogo nam je lakše da osetimo učenikovo raspoloženje, a najviše onaj trenutak kada se umorio. Onda laganim razgovorom na neku tekuću temu možemo lako da povratimo njegovu pažnju, te se ostatak časa odvija nesmetano.
Kako nam online časovi oduzimaju deo spontanosti jer smo zbog povremenih tehničkih problema fokusirani na druge stvari – zvuk koji kasni, možda čak i nepovoljan vizuelni pregled, često sam kontakt sa đakom ode u drugi plan.
Za ovaj problem postoji više rešenja, a mi savetujemo:
- isplanirajte unapred pauzu, najbolje negde na drugoj polovini časa,
- kada vidite da se učenik umorio, zaokružite celinu na kojoj ste radili i slobodno skratite čas za pet minuta.
Isplanirana pauza ili blago skraćenje časa pomoći će da se đak ne prezasiti i da rado „dođe“ na sledeći čas. Ako pređemo granicu njegovog strpljenja i kvalitetne pažnje, velike su šanse da će njegov otpor prema ovakvom vidu nastave postepeno rasti.
Saradnja sa roditeljima
Kada je online nastava počela, roditelji su zbog pomoći oko tehničkih stvari često slušali nastavu i moramo da priznamo da su nam bili od velike pomoći.
Kako su i sami bili učesnici časa, često su motivisanjem svoje dece pomagali da se čas uspešnije odvija. Podsticali su ih da slušaju nastavnika ali i pomagali oko tehničkih problema koji su nam svima povremeno zadavali muke.
U običajenim okolnostima, prisustvo roditelja na časovima može da bude kontraproduktivno, ali u ovom slučaju, verovatno zbog fizičke distance sa profesorom, roditeljsko prisustvo je pojačavalo nastavnički autoritet.
Uz to, bilo je zgodno imati saveznika koji uvek zapamti sve domaće zadatke.
Online koncerti
Kako su javni nastupi u našoj privatnoj muzičkoj školi centralni događaji u toku školske godine, ni u ovim okolnostima nismo želeli da to uskratimo našim đacima.
Zbog toga smo održali dva online koncerta preko Zoom aplikacije. Iskustvo je bilo veoma emotivno i lepo. Svi đaci su sa velikom pažnjom čekali svoj red u svojim domovima, spremni da nastupe i slušaju svoje kolege.
U prvim trenucima bilo je tehničkih problema koje smo usput prevazilazili ali je oreol lepog raspoloženja i dobre energije preovladao. Svi smo bili zadovoljni i đaci su uspešno nastupili i ovaj put.
Ispostavilo se da je održavanje ovih koncerata bilo veoma važno za sve nas. Zahvaljujući njima nismo upali u zamku jednoličnosti, a u situaciji kad većina nas mesecima nije ni izlazila iz svojih stanova, predstavljao je svojevrsan praznik.
Ono što je bio dodatni bonus je to da broj posetioca nije bio ograničen, a s obzirom da deo naših đaka pripada međunarodnoj zajednici, neku decu su mogli da slušaju i prijatelji i rodbina koja u uobičajenim okolnostima nikada ne bi imala priliku da ih čuju uživo.
Zaključak
Svima je jasno da ništa ne može zameniti nastavu instrumenta uživo ali nakon svega što smo prošli nalazimo da je online nastava sasvim dobra zamena.
U vremenima pandemije kada su nam mnoge stvari onemogućene, divno je što zahvaljujući modernoj tehnologiji dobijamo mogućnost da ne prekidamo sa sviranjem i učenjem.
A čak i kad pandemija prođe, sama mogućnost da đak ne mora da promeni nastavnika istog trenutka kada promeni prebivalište ili da se čas može održati i danima kada nema ko da dovede dete u školu, svima nam pruža dodatnu sigurnost.
U isto vreme, mogućnost držanja časova našoj deci širom sveta predstavlja posebnu pogodnost. Pored toga što takvi časovi mogu biti finansijski povoljniji nego u zemlji u kojoj trenutno živite, moguće je i održati i jezičko-kulturne veze sa svojom matičnom zemljom.